Nettoomsättningen i september ökade med 66,5 procent

Nettoomsättningen i september ökade med 66,5 procent Mekonomenkoncernen redovisar en nettoomsättning om 147,5 Mkr för september månad, vilket är en ökning med 66,5 procent jämfört med motsvarande månad föregående år (88,6). Omsättningen för de nio första månaderna uppgick till 1 005,2 Mkr, en ökning med 27,2 procent (790,5). september 2002 september 2001 Nettoomsättning 147,5 88,6 jan-sep 2002 jan-sep 2001 Nettoomsättning 1 005,2 790,5 För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Bolagets delårsrapport avseende det tredje kvartalet presenteras den 5 november 2002. Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00750/wkr0002.pdf