Nettoomsättningen ökade med 10,8 procent i juli

Nettoomsättningen ökade med 10,8 procent i juli Mekonomen koncernen redovisar en nettoomsättning om 181,3 Mkr för juli månad, vilket är en ökning med 10,8 procent jämfört med motsvarande månad föregående år (163,6). Ackumulerat uppgick nettoomsättningen till 1 240,4 Mkr mot 1 071,2 föregående år vilket motsvarar en ökning på 15,8 procent. Antalet vardagar i juli 2004 var 22 mot 23 föregående år. Ackumulerade antal vardagar år 2004 är 145 (144). juli juli januari - januari - juli 2004 2003 juli 2004 2003 Nettoomsättning 181,3 163,6 1 240,4 1 071,2 För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tfn 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Börje Bengtsson, VVD Mekonomen AB, tfn 08-464 00 47, mobil 070-828 49 87 Jan Nilstadius, CFO Mekonomen AB, tfn 08-464 00 20, mobil 070-300 50 20 Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT20580/wkr0010.pdf