• MEKO/

Strategisk rekrytering till Mekonomen Groups norska dotterbolag ProMeister Solutions AS

Mekonomen Group rekryterar Frode Martinussen som vd för den norska verksamheten ProMeister Solutions AS. Bolaget utvecklar tjänster och lösningar till verkstäder, bland annat inom områdena kompetensutveckling, rekrytering och affärssystem.

ProMeister Solutions har sedan 2016 framgångsrikt utvecklat utbildningscentret ProMeister Academy och affärssystemet ProMeister Business system på den norska marknaden. I samband med att bolaget nu satsar ytterligare på att utveckla tjänsteutbudet för verkstäder förstärks organisationen med Frode Martinussen som ny vd från och med 1 september 2019. Frode var fram till våren 2019 vd i Hellanor AS, dessförinnan har han varit vd för Bertel O Steen Asker og Bærum AS och vd för Mekonomen Groups dotterbolag MECA Norway AS.

– Rekryteringen av Frode skapar nya möjligheter för ProMeister att växa på den norska marknaden. Med Frodes långa och breda erfarenhet kan vi med ny kraft och perspektiv utveckla både verksamhet och bransch. Vi är väldigt glada att Frode återvänder till koncernen, säger Petra Bendelin vd ProMeister Solutions AB.

– Jag ser fram emot att arbeta med ProMeister och fortsätta utveckla nya attraktiva tjänster för bilverkstäderna. Det händer mycket i fordonsbranschen och framförallt på eftermarknaden ser vi att det finns behov av smarta lösningar och tjänster som ProMeister kan erbjuda, säger Frode Martinussen, tillträdande vd ProMeister Solutions AS i Norge.

För ytterligare information, kontakta:

Petra Bendelin, vd ProMeister Solutions AB
Tel: +46 (0)70 424 99 19, E-post petra.bendelin@promeister.com