Merkantildata utökar sitt bredbandsutbud tillsammans med Utfors

Merkantildata utökar sitt bredbandsutbud tillsammans med Utfors Merkantildata har ingått ett samarbetsavtal med Utfors avseende bredbandstjänster. Avtalet innebär att Merkantildata kommer att kunna erbjuda sina kunder effektivare bredbandsstjänster till ett förmånligare pris. Som systemintegratör kompletterar Merkantildata Utfors tjänsteutbud och erbjuder bland annat drift, finansierings- och säkerhetslösningar. -I och med samarbetsavtalet får våra kunder tillgång till bland annat Utfors IP-port. Via IP-porten kan all data- och teletrafik köras via en enda anslutning och i samma nät. De tjänster som ingår i IP-porten är Internet-access, fast telefoni och VPN (intranet och extranet), säger Gabriella Imbro, kundansvarig för Utfors på Merkantildata. -Tillsammans med Merkantildata kommer vi att kunna erbjuda ett helhetsåtagande kring våra bredbandslösningar. Tjänster som Merkantildata bidrar med är allt från integration av system, underhåll och projektledning till avancerade finansierings- och säkerhetslösningar, säger Jan Werne, Vd på Utfors. Avtalet innebär vidare att Merkantildata kan erbjuda bostadsrättsföreningar Internet- och bredbandstjänster på tre olika nivåer: Surf, Surf Plus och Multimedia. Surf (129kr/månad) ger hushållen en väsentligt bättre kvalitet än med modem- och ISDN-uppkoppling och de får en garanterad bredbandsanslutning av 2Mbit/sekund. Surf Plus (199kr/månad) innebär dessutom även att man kan använda en stor del av det multimediautbud som finns på nätet, till exempel spel och filmer. Multimedia (349kr/månad) ger varje hushåll en kapacitet av 10Mbit/sekund och möjlighet att använda mycket avancerade multimediatjänster på Internet, till exempel högkvalitativ TV. Inom begreppet bredband ryms ett flertal nya möjligheter och effekter för såväl företag, organisationer och privatpersoner. Ett bredbandsnät gör det möjligt att överföra all slags digital information och förena många olika medier som Internet, datatjänster, telefoni och TV/videotjänster. För mer information kontakta: Mats Ferm, Partneransvarig Merkantildata, telefon: 08-566 231 85 e-post: mats.ferm@merkantildata.se Markus Boberg, PR & Informationschef Utfors, telefon: 08-52 70 30 16 e-post: markus.boberg@utfors.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00040/bit0002.pdf