Diamyd Inc förlikas i tvist med Diarect AG

Tord Lendau ny styrelseordförande i Diamyd Medical AB Diamyd Medical AB (O-listan) utvecklar läkemedlet Diamyd(TM) mot insulinberoende diabetes. Vid ett konstituerande styrelsemöte den 5:e december valdes Tord Lendau till ny styrelseordförande. Lendau, som varit ordinarie styrelseledamot i Diamyd Medical sedan starten 1994 är VD i O-listenoterade Artimplant AB och styrelsemedlem i Nasdaq-noterade Arthrocare, Inc., ersätter tidigare styrelseordförande, advokat Maria Chambers, som kvarstår som ordinarie styrelseledamot. "Att bromsa utbredningen av diabetes är en av samtidens viktigaste medicinska uppgifter. Vad vi ser i Diamyd Medical är hur ett långsiktigt men innovativt och spännande utvecklingsarbete resulterat i positiva fas II resultat. Inte mindre spännande blir det nu att som ordförande hjälpa till med att föra utlicensieringen av Diamyd(TM) i hamn", säger Tord Lendau. För ytterligare information, kontakta VD Anders Essen-Möller, Diamyd Medical AB, Tfn: 08-661 00 26, 661 12 25, fax: 08-661 63 68 eller e- post: info@diamyd.com, hemsida: www.diamyd.com Dokumentet innehåller vissa uppgifter om omvärld, nuläge samt framtid. Dessa uppgifter skall betraktas som enbart återspeglande rådande uppfattning och planer. Inga garantier kan lämnas att dessa är riktiga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031207BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031207BIT00050/wkr0002.pdf