Memorandum inför nyemission är publicerad

Publicering av memorandum   - komplettering

Metallvärden i Sverige AB (publ.) genomför en företrädesemission med teckningstid 17 december 2018 till den 8 januari 2019.

Stockholm den 17 december

METALLVÄRDEN I SVERIGE AB (publ.)

Publicering av memorandum

Företrädesrätt att teckna aktier har de som på avstämningsdagen den 13 december 2018 är aktieägare. Varje aktie i Bolaget berättigar till en (1) teckningsrätt. En (1) teckningsrätt berättigar till teckning av en (1) ny aktie.

Teckningskursen uppgår till 10 öre per aktie. Handel med teckningsrätter pågår mellan den 17 december 2018 till och med 4 januari 2019.

Informationsmemorandum för emissionen har den 17 december publicerats och återfinns på Metallvärdens hemsida www.metallvarden.se

Emissionen är fullt garanterad genom teckningsförbindelser och garantiåtaganden. För tydlighetens skull noteras att uppgifterna om utfärdare av teckningsförbindelser och garantiåtagande avviker något från de uppgifter som presenterades på den extra bolagsstämman den 5 december då beslut fattades att genomföra emissionen.

Björn Grufman,

koncernchef Tel: 08

bjorn.grufman@metallvarden.se

Memorandumet publiceras i särskilt pressmeddelande