Metallvärden i Sverige AB har bytt namn till Grängesberg Exploration Holding AB

Report this content

Metallvärden i Sverige AB har idag fått namnbytet till Grängesberg Exploration Holding AB godkänt hos Bolagsverket. Namnbytet beslutades på den extra bolagsstämman den 5 november 2020 och är en viktig del i den stora omorganisations- och kapitaliseringsprocess som Bolaget är inne i.

Som tidigare meddelats bemyndigade den extra bolagsstämman den 5 november styrelsen att genomföra en företrädesemission om ca 42 MSEK.

KONTAKTPERSON

Christer Lindqvist, VD, tel. +46 70 591 04 83

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 november 2020, klockan 17:45.

Om Grängesberg Exploration Holding AB (publ)

Grängesberg Exploration Holding AB (publ) (f.d. Metallvärden i Sverige AB (publ)) är en ny koncern som bildats för att utreda förutsättningarna för utvinning av apatit och järnmalm. Bolagets, affärsidé är att, genom att utnyttja befintlig infrastruktur och anläggningar kombinerad med modern anrikningsteknologi, prospektera högkvalitativa apatit och järnmalmsförekomster.
Bolagets aktie (METV) är föremål för handel på NGM Nordic SME.
ISIN-nummer för Grängesberg Exploration Holding AB:s aktier är SE0005798220.
Legal Entity Identifier (LEI) nummer: 549300MZ7HL7X6AXMC13.

För mer information, vänligen besök:

https://www.metallvarden.se/ och https://grangesbergexploration.se/