83% av Roms tunnelbaneresenärer tycker att Metro är en bra tidning

83% av Roms tunnelbaneresenärer tycker att Metro är en bra tidning Metro International S.A. (MTROA / MTROB) (Metro International), meddelade idag att Roms kollektivtrafikbolag (COTRAL) har genomfört en studie som visar att 80% av tunnelbaneresenärerna tycker att den nyligen lanserade gratistidningen "Metro" är en användbar service. Mätningen genomfördes av COTRAL i nio tunnelbanestationer i Rom med avsikten att undersöka pendlarnas åsikter om tidningen, tre veckor efter lanseringen som skedde den 3 juli i år. Undersökningen visade att 87% av de 1 647 som svarade kände till "Metro", varav: 92% ansåg att "Metro" är en användbar service för resenärerna 82% läste "Metro" regelbundet och 57% läste den ofta 95% beskrev "Metro" som 'bra" eller "mycket bra" 92% ansåg att tidningens sida med kollektivtrafikinformation från COTRAL var "användbar" och 56% ansåg att den var "mycket användbar" 75% tog med sig sitt exemplar av "Metro" från tunnelbanan efter att ha läst den 80% läste andra dagstidningar" - Undersökningen visar att resenärerna läser vår tidning, att de tycker om den, att de tar den med sig efter resans slut, och att de dessutom ofta läser andra dagstidningar, säger Fabrizio Paladini, chefredaktör för Roms "Metro". Svaren visar att vi har ett bra fungerade samarbete med COTRAL och att "Metro" vidgar Roms totala tidningsmarknad. - "Metro"-konceptet fungerar: att erbjuda gratis lokala, nationella och internationella nyheter samt nyttig information som man hinner läsa under en genomsnittlig pendelresa på 15-20 minuter, och att presentera detta i ett format som får resenärerna att vilja ta med sig tidningen och därmed göra den tillgänglig även för läsare utanför tunnelbanenätet. Metro International S.A. ger ut gratis dagstidningar i totalt 14 olika editioner i 11 länder: Stockholm ("Metro" och "Everyday"), Göteborg ("Metro"), Malmö ("Metro"), Helsingfors ("Metro"), Prag ("Metro"), Budapest ("Metro"), Holland ("Metro"), Newcastle ("Morning News"), Zürich ("Metropol"), Santiago ("MTG"), Rom ("Metro"), Philadelphia ("Metro") och Toronto ("Metro"). Metro International S.A.'s A- och B-aktier är noterade på Börsens SBI- lista och på Nasdaq-börsen i New York under symbolerna MTROA och MTROB. För ytterligare information besök www.clubmetro.com, e-posta info@sharedvalue.net eller kontakta: Fabrizio Paladini, chefredaktör för +39 06 492 411 "Metro" i Rom Pelle Törnberg, verkställande direktör +44 (0) 20 7408 för Metro International 0230 Metro International S.A. 75, Route de Longwy LU-8080 Bertrange, Luxembourg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00240/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00240/bit0002.doc