Chefredaktör Mikko Heino också VD för Metro Helsingfors

Chefredaktör Mikko Heino också VD för Metro Helsingfors Metro International S.A. (MTROA / MTROB) (Metro International), har utsett Mikko Heino, för närvarande chefredaktör och ansvarig utgivare för Metro Helsingfors, att tillika vara VD för tidningen. Den tidigare VDn Lars Schröder lämnar företaget. Mikko Heino har varit chefredaktör och ansvarig utgivare sedan lanseringen av Metro i Helsingfors den 7 september i fjol. Han hade tidigare motsvarande befattning på gratistidningen Uutislehti 100. Han blir nu så kallad publisher för Metro Helsingfors, genom sin nya roll som såväl chefredaktör, ansvarig utgivare som VD. Försäljningschefen Harri Håkansson har samtidigt utsetts till vice VD. Metro Helsingfors ingår i affärsområdet Metro Norden inom Metro International S.A. som delats ut till aktieägarna i Modern Times Group MTG AB. Metro International S.A. handlas sedan den 18 augusti på Stockholm Börsinformation, SBI, och på Nasdaq i New York. Metro International S.A. ger ut gratis dagstidningar i totalt 15 olika editioner i 12 länder: Stockholm (Metro och Everyday), Göteborg (Metro), Malmö (Metro), Helsingfors (Metro), Prag (Metro), Budapest (Metro), Holland (Metro), Newcastle (Morning News), Zürich (Metropol), Santiago (MTG), Rom (Metro), Philadelphia (Metro) , Toronto (Metro) och Buenos Aires (Metro). Metro International S.A.'s A- och B-aktier är noterade på Stockholm Börsinformation, SBI, och på Nasdaq i New York under symbolerna MTROA och MTROB. För ytterligare information besök www.clubmetro.com, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta: Pelle Törnberg, VD och koncernchef, Metro International +44 (0) 20 7408 0230 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00870/bit0002.pdf