Everyday är Stockholms största kvällstidning

Everyday är Stockholms största kvällstidning Metro International S.A. (MTROA / MTROB) (Metro International), meddelade idag att Everyday redan etablerat sig som Stockholms största kvällstidning. Inom bara en månad efter att den nya gratisutdelade kvällstidningen lanserats i Stockholm har den passerat alla konkurrenter när det gäller antalet läsare. Så här ser läsartoppen ut bland Stockholms kvällstidningar, enligt Sifo: Everyday, 19 %, 250.800 läsare Expressen, 16 %, 211.200 läsare Aftonbladet, 16 %, 211.200 läsare Stockholm News, 13 %, 171.600 läsare - Vi visste att Everyday fått ett väldigt gott mottagande av stockholmarna. Men det är en stor nyhet även för oss att tidningen så snabbt blivit den mest lästa kvällstidningen i Stockholm. Det är mycket glädjande, säger Staffan Samuelson, nytillträdd VD för Metro Norden som ger ut Everyday. Metro Norden ingår i Metro International S.A. som delats ut till aktieägarna i Modern Times Group MTG AB. Metro International S.A. handlas sedan den 18 augusti på Stockholm Börsinformation, SBI, och på Nasdaq i New York. Lanseringen av Everyday i Stockholm skedde den 28 augusti och tidningen blev därmed Stockholms första gratisutdelade kvällstidning. Sifo gjorde sin undersökning mellan den 26 september och 3 oktober i Stockholm och gäller den region som kallas A 01 (utom Södertälje). Där finns 1.320.000 personer i åldrarna över 15 år. Totalt intervjuades 656 personer. Frågan som ställdes gällde vilken tidning du läste igår. Metro International S.A. ger ut gratis dagstidningar i totalt 15 olika editioner i 12 länder: Stockholm (Metro och Everyday), Göteborg (Metro), Malmö (Metro), Helsingfors (Metro), Prag (Metro), Budapest (Metro), Holland (Metro), Newcastle (Morning News), Zürich (Metropol), Santiago (MTG), Rom (Metro), Philadelphia (Metro) , Toronto (Metro) och Buenos Aires (Metro). Metro International S.A.'s A- och B-aktier är noterade på Stockholm Börsinformation, SBI, och på Nasdaq i New York under symbolerna MTROA och MTROB. För ytterligare information besök www.clubmetro.com, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta: Pelle Törnberg, VD och +44 (0) 20 koncernchef, Metro International 7408 0230 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00240/bit0002.pdf