Metro nu också i argentina

METRO NU OCKSÅ I ARGENTINA Metro International S.A. (MTROA / MTROB) kan idag meddela att ytterligare en edition av gratistidningen Metro har lanserats, den här gången i Argentinas huvudstad Buenos Aires, landets största stad med 12 miljoner innevånare. Premiärnumret utgavs idag i en upplaga av 300 000 exemplar som delades ut vid tunnelbanestationer, shoppingstråk och större kontorsbyggnader. Initialupplagans 300 000 exemplar gör Metro till Argentinas näst största dagstidning efter Clarin. - Buenos Aires är en av Sydamerikas största städer och ett av regionens viktigaste kommersiella centra med en stark reklamindustri. Vi har tidigare med framgång lanserat Metro i Santiago i Chile och fortsätter etablera Metro-konceptet över hela världen. Konceptet kommer även i fortsättningen att baseras på objektiva lokal-, inrikes- och utrikesnyheter och information i ett format med en lästid på 15 - 20 minuter, säger Pelle Törnberg, VD och koncernchef Metro International. Metro International S.A. ger ut gratis dagstidningar i totalt 14 olika editioner i 11 länder: Stockholm ("Metro" och "Everyday"), Göteborg ("Metro"), Malmö ("Metro"), Helsingfors ("Metro"), Prag ("Metro"), Budapest ("Metro"), Holland ("Metro"), Newcastle ("Morning News"), Zürich ("Metropol"), Santiago ("MTG"), Rom ("Metro"), Philadelphia ("Metro") och Toronto ("Metro"). Metro International S.A.'s A- och B-aktier är noterade på Börsens SBI- lista och på Nasdaq-börsen i New York under symbolerna MTROA och MTROB. För vidare information, besök www.clubmetro.com, skicka e-post till info@sharedvalue.net eller kontakta: Pelle Törnberg,VD och koncernchef Metro International +44 (0) 20 7408 0230 Carlos Olivia-Velez - Head of Latin America +44 (0) 20 7408 0230 Metro International S.A. 75, Route de Longwy LU-8080 Bertrange, Luxembourg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT01130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT01130/bit0002.pdf