Få Michelins guider direkt i din Garmin GPS

Michelin och Garmin erbjuder nu turistinformation från Michelins Gröna guider samt hotell- och restauranginformation från själva Michelinguiden direkt i Garmins GPS-navigationsenheter. Tanken med applikationen är att göra resandet enklare för bilisten, ”En bättre väg framåt” helt enkelt.

Sommarsemestern närmar sig med stormsteg och vad passar då inte bättre än att presentera detta samarbete mellan Michelin och Garmin.

- Nu kan bilister som har en Garmin GPS navigationsenhet i bilen få tillgång till information om mer än 20.500 sevärdheter i 37 europeiska länder. Om en sevärdhet dyker upp i eller nära en bilists resplan får bilisten information om detta direkt i GPS:en. Bilisten kan då enkelt aktivera navigeringsfunktionen för att få information om hur man tar sig till platsen med bil, motorcykel, cykel eller till fots, säger Lotta Wrangle, Nordisk Presschef på Michelin.

Tusentals utvalda turistattraktioner från Michelins Gröna guider
För varje sevärdhet eller plats erbjuder applikationen en beskrivning av destinationen från Michelins Gröna guide tillsammans med praktisk information, som öppettider och entréavgifter, tillsammans med nästan 5.000 fotografier.

Applikationen finns tillgänglig på engelska, franska, tyska, italienska och spanska och kostar 125 kronor.

Hotell och restauranger från Michelinguiden
Med Guide Michelin applikationen kan du enkelt hitta närliggande hotell eller restaurang via din Garmin GPS. Alla hotell och restauranger är beskrivna, priserna är angivna och kommentarer från Michelins inspektörer ingår också.

”The MICHELIN Restaurant & Hotel Guide” ger bilisten tillgång till mer än 46.000 hotell och restauranger i 24 europeiska länder.

Denna applikation finns tillgänglig på engelska, franska, tyska, italienska och spanska och kostar 175 kronor.

Applikationerna kan köpas direkt via länken nedan:

Presschef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 08-709 07 76, Mobil: 072-250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mission är att bidra till att förbättra hållbara transporter genom att utveckla, tillverka och sälja däck till alla typer av fordon. Michelin publicerar också rese-, hotell- och restaurangguider och kartor samt elektroniska resetjänster på ViaMichelin.com. Michelins huvudkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin sysselsätter 113 400 människor i mer än 170 länder, varav ca 300 i Norden. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Taggar:

Michelin har, som ledande däcktillverkare, åtagit sig att förbättra sina kunders mobilitet på ett hållbart sätt genom att tillverka och distribuera de lämpligaste däcken, tjänsterna och lösningarna för att möta sina kunders behov. Michelin erbjuder också digitala tjänster, kartor och guider för att hjälpa till att göra resor till en rikare och unik erfarenhet. Michelin utvecklar också högteknologiska material som används i mobilitetsindustrin. Gruppen har sitt huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike, och är verksam i 170 länder, har 114 000 anställda världen över och 70 tillverkningsanläggningar i 17 länder som tillsammans producerade 190 miljoner däck 2017. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Citat

Lotta Wrangle, Nordisk Presschef på Michelin