Garanti på Michelin X Works

Michelin inför en gratis skadegaranti för Michelin X Works-däcken som främst används vid bygg- och anläggningstransporter. Garantin täcker alla oavsiktliga däckskador som inte går att reparera fram till dess att 50 procent av däckmönstret återstår.

Michelin erbjuder nu en helt ny olycksskadegaranti på däck i serien Michelin X Works. Dessa däck används bl.a. inom bygg och anläggningstransporter där risken för däckskador är hög. Garantin kommer att gälla både originalmonterade däck och ersättningsdäck.

Michelins olycksskadegaranti är helt kostnadsfri och ger kunden ett skydd för sin investering. Om ett däck i serien Michelin X Works skadas kommer återförsäljaren att ge en återbetalning i form av en kredit. Det är enkelt att registrera sig och aktivera garantin eftersom allt görs online via MyAccount, som nås från websidan lastbil.michelin.se.

Eftersom transporter inom bygg och anläggning görs på asfaltvägar, grusvägar och även på sprängsten bör åkerierna utrusta sina bilar med däck som är både robusta och slitstarka.

Michelin X Works uppfyller målet att vara robusta och säkra, samtidigt som de har en mycket bra livslängd. Den nya garantin gör att arbetet kan utföras med ännu högre trygghet eftersom budgeten kan hållas under kontroll även när det oväntade inträffar.

Många åkerier tummar i dag på kvaliteten på däcken vid denna typ av körning just pga skaderisken. Detta kan i sin tur leda till ännu fler däckskador och stillestånd. Den nya olycksskadegarantin gör att åkerierna kan arbeta i lugn och ro trots den ökade risken för däckskador. Genom att göra en enkel registrering vid inköpstillfället har man en garanti som täcker däckskador fram till dess att 50 procent av mönstret återstår.

För däckåterföräljare innebär den nya garantin möjlighet att erbjuda en kvalitetslösning till sina kunder. De har förutom en serie av robusta, högpresterande däck, ett verktyg som ökar kundens förtroende utan extra kostnad.

För återförsäljare av nya fordon är Michelins olycksskadegarantin ytterligare ett argument för att använda Michelins däck. Den innebär att hela fordonet, inklusive däcken, har garanti när det köps nytt.

MyAccount-kontot gör att olycksskadegarantin kan aktiveras i fem steg:

• Åkeriet registrerar sig på MyAccount via websajten http://lastbil.michelin.se
  • Åkeriet som loggat in på MyAccount registrerar Michelin X Works-däcken
  • Om en skada inträffar gör åkeriet anspråk på garantin på MyAccount med fyra klick och lämnar sedan däcket till återförsäljaren
  • Åkeriet får ett email som bekräftar att skadan omfattas av garantin samt storleken på återbetalningen
  • Återbetalningen finns tillgänglig från återförsäljaren i form av en kredit

Bättre prestanda med Michelin X Works

• Effektivare avledning av vatten och självrensing från lera
  • Minskad risk för stenplockning med progresseiva V-formade spår i varierande bredd
  • Ökad motståndskraft mot skador, inga skarpa hörn på mönterklackarna minskar rivskador
  • En extremt solid konstruktion som består av en stomme med täta metallvajrar
  • En kompakt mittre slitbana som bättre står emot slitage