Michelin och Le Chameau lanserar gummistövlar

Michelin och Le Chameau har tillsammans utvecklat en helt ny serie stövlar av naturligt gummi.

- Michelin och Le Chameau riktar sig med denna nya stövel till människor som lever på landsbygden, säger Nurgül Atayer, marknadschef för lantbruksdäck på Michelin i Norden. Stöveln har en hög prestanda och en innovativ design med en mycket originell sula från Michelin.

Cérès-stöveln ger ett bra grepp, skön komfort och står emot skador samtidigt som de hjälper till att skydda marken. Stöveln har också en lång livslängd. Dessa egenskaper har man lyckats uppnå tack vare mönstret på sulan som är direkt inspirerad av slitbanan hos Michelins lantbruksdäck.

Sulan ger följande fördelar:
1. Grepp
•       Förbättrat grepp tack vare en större kontaktyta
•       Konstant kontakt med marken när man går

2. Komfort
•       Ett självrengörande system som lösgör jord när foten böjs
•       Le Chameaus passform

3. Slitstark
•       Mot slitage tack vare klackar som fördelar trycket jämnt över foten
•       Mot skärskador och skrapskador

Le Chameau har tillverkat skor sedan 1927. Le Chameau använder enbart naturmaterial i sina stövlar, skor och kläder för utomhusbruk.

CERES utbud:
Läderstövlar –
Bekväm läderfodrad stövel med gummisula från Michelin. För regelbunden användning i alla typer av aktiviteter och väderförhållanden.
Jersey-fodrad stövel – Bekväm, lätt och motståndskraftig jerseyfodrad stövel. Tack vare sin sula från Michelin kan stöveln användas för alla typer av arbete utomhus.
Jersey-fodrad ankelstövel – Lätt, motståndskraftig, praktisk och bekväm stövel för daglig professionell användning.
Jersey-fodrad brodequin - Denna stövel har skosnören som gör att stöveln sitter fast ordentligt på foten och en vattentät tunga.

Presschef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 08-709 07 76, Mobil: 072-250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mission är att bidra till att förbättra hållbara transporter genom att utveckla, tillverka och sälja däck till alla typer av fordon. Michelin publicerar också rese-, hotell- och restaurangguider och kartor samt elektroniska resetjänster på ViaMichelin.com. Michelins huvudkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin sysselsätter 113 000 människor i mer än 170 länder, varav ca 300 i Norden. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Taggar:

Michelin har, som ledande däcktillverkare, åtagit sig att förbättra sina kunders mobilitet på ett hållbart sätt genom att tillverka och distribuera de lämpligaste däcken, tjänsterna och lösningarna för att möta sina kunders behov. Michelin erbjuder också digitala tjänster, kartor och guider för att hjälpa till att göra resor till en rikare och unik erfarenhet. Michelin utvecklar också högteknologiska material som används i mobilitetsindustrin. Gruppen har sitt huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike, och är verksam i 170 länder, har 114 000 anställda världen över och 70 tillverkningsanläggningar i 17 länder som tillsammans producerade 190 miljoner däck 2017. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Citat

Michelin och Le Chameau riktar sig med denna nya stövel till människor som lever på landsbygden. Stöveln har en hög prestanda och en innovativ design med en mycket originell sula från Michelin.
Nurgül Atayer, marknadschef för lantbruksdäck på Michelin i Norden