Michelin utsedd till årets leverantör

Michelin har utnämnts både till "Årets leverantör" och till 2014 års Partner i John Deere Achieving Excellence Program. Nivån Partner är John Deeres högsta ranking av leverantörer.

Leverantörer som deltar i programmet Achieving Excellence utvärderas varje år i kategorier som, kvalitet, ekonomi och budgethantering, leveranser, teknisk support och olika mått på lättillgänglighet. John Deere Supply Management startade programmet 1991 för att ge leverantörer utvärdering och återkoppling som stöd för kontinuerligt förbättringsarbete.

Dessutom har John Deere tilldelat Michelin Tweel Technologies 2014 års innovationsutmärkelse för Michelin X Tweel Turf Utmärkelsen går till en utvald grupp leverantörer som visat förnyelse av produkter eller tjänster de erbjuder John Deere. Utmärkelsen baseras på fyra faktorer:

• Kreativitet
  • Genomförbarhet
  • Samarbete
  • Inverkan på slutresultatet

John Deere skapade innovationsutmärkelsen för leverantörer år 2010 för att stödja innovation i företagets leverantörsbas och uppmärksamma leverantörer som tänker kreativt. År 2014 tillkännagav Michelin ett exklusivt partnerskap med John Deere för att utrusta dess serie professionella gräsklippare, Ztraktm 900, med det banbrytande luftfria hjulet Michelin X Tweel Turftm som ersättning för standarddäck i dimension 24x12x12.

Presschef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 08-709 07 76, Mobil: 072-250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mission är att bidra till att förbättra hållbara transporter genom att utveckla, tillverka och sälja däck till alla typer av fordon. Michelin publicerar också rese-, hotell- och restaurangguider och kartor samt elektroniska resetjänster på ViaMichelin.com. Michelins huvudkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin sysselsätter 111 200 människor i mer än 170 länder, varav ca 300 i Norden. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se

Taggar:

Michelin har, som ledande däcktillverkare, åtagit sig att förbättra sina kunders mobilitet på ett hållbart sätt genom att tillverka och distribuera de lämpligaste däcken, tjänsterna och lösningarna för att möta sina kunders behov. Michelin erbjuder också digitala tjänster, kartor och guider för att hjälpa till att göra resor till en rikare och unik erfarenhet. Michelin utvecklar också högteknologiska material som används i mobilitetsindustrin. Gruppen har sitt huvudkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike, och är verksam i 170 länder, har 114 000 anställda världen över och 70 tillverkningsanläggningar i 17 länder som tillsammans producerade 190 miljoner däck 2017. För mer information besök gärna vår hemsida www.michelin.com eller www.michelin.se