PRESSMEDDELANDE 2010-01-29 Förändring av antalet aktier och röster i Midelfart Sonesson till följd av nyemission Samtliga aktier tecknade i Midelfart Sonessons nyemission har nu registrerats hos Bolagsverket och det totala antalet aktier per den 29 januari 2010 uppgår därmed till 90 979 163 aktier, varav 1 519 730 A-aktier och 89 459 433 B-aktier. Antalet aktier som registrerats hos Bolagsverket sedan den 30 december 2009 uppgår till 317 028 B-aktier, motsvarande 317 028 röster. Före nyemissionen uppgick det totala antalet aktier till 54 587 498, varav 1 519 730 A-aktier och 53 067 768 B-aktier. Antalet röster har till följd av nyemissionen ökat med 36 391 665 röster och uppgår till 104 656 733 röster, där en A-aktie motsvarar tio röster och en B-aktie en röst. För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midelfart Sonesson AB, telefon +46 730 26 16 32. Informationen är sådan som Midelfart Sonesson ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 januari 2010 klockan 08.00. Om Midelfart Sonesson Midelfart Sonesson utvecklar, tillverkar och marknadsför väldokumenterade produkter inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Midelfart Sonesson ska ha en ledande position i Norden med marknadsorganisationer för dagligvaruhandel, apotek, hälsofackhandel och direktförsäljning. www.midelfartsonesson.com