Wilh Sonesson förvärvar säljrättigheterna i Norden för nya hudprodukten Galactobase® Wilh. Sonesson har genom dotterföretaget Bioglan Nordic Market förvärvat försäljningsrätten till den mjukgörande krämen Galactobase® på den nordiska marknaden, från LTP Lipid Technologies Provider AB, Karlshamn. Galactobase® är en mjukgörande kräm för torr hud med hög halt essentiella fettsyror, baserad på en världspatenterad teknologi utvecklad av LTP. Krämen har en unik långvarig effekt och är särskilt lämplig att användas på barn och för personer med känslig hud. Galactobase® säljs på Apoteket och i hälsofackhandeln. "Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att lansera Galactobase på den Nordiska marknaden säger Bo Håkansson, VD Wilh. Sonesson. LTP har utvecklat en unik hudprodukt som vi nu lanserar mot dermatologer och introducerar påApoteket. " Wilh. Sonesson är för oss en viktig strategisk partner för den fortsatta utvecklingen och kommersialiseringen av kvalificerade hudvårdprodukter baserade på LTP:s patenterade lipidformuleringar, säger Jörgen Quick, VD Lipid Technologies Provider." Lund 2003-10-29 Wilh.Sonesson AB (publ) För mer information kontakta: Wilh. Sonesson AB LTP Lipid Technologies Provider AB Bo Håkansson VD Jörgen Quick VD Tel: +46 46 280 81 00 Tel (kontor): +46 454 822 39 Mobil: +46 705 98 57 22 Mobil: +46 705 49 30 38 Email: bo.hakansson@wilhsonesson.com E-mail: jorgen.quick@lipid.se Hemsida: www.wilhsonesson.com Hemsida: www.lipid.se Om Wilh. Sonesson Wilh. Sonesson är ett av de ledande egenvårds-företagen på den nordiska marknaden. Vår affärsidé är att erbjuda den nordiska marknaden väldokumenterade produkter som förbättrar människors hälsa och välbefinnande. I Wilh. Sonesson ingår Vitamex, HKC, Max Medica, Bioglan, Biotics och Australian Bodycare. Koncernens omsättning under första halvåret 2003 var 294 MSEK med ett rörelseresultat före avskrivningar på 28 MSEK. Läs mer på www.wilhsonesson.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00210/wkr0002.pdf

Midsona utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter som gör det lättare för människor att leva ett hälsosamt liv. Koncernen är ledande i Norden inom naturliga och ekologiska produkter, konsumenthälsa och hälsolivsmedel, med en vision att bli en av de ledande i Europa.Midsona omsatte 2 852 Mkr år 2018. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Midsona påwww.midsona.com