General Motors marknadschef till styrelsen för MindArk AB

General Motors marknadschef till styrelsen för MindArk AB Göteborg den 4 oktober - MindArk, ett Göteborgs-baserat företag verksamt inom interaktiv underhållning, har utnämnt Steven Shannon till medlem av sin styrelse. Valet av en amerikansk marknadsföringsexpert till styrelsen sammanfaller med utvecklingen av Project Entropia, den första riktiga online-världen. Steven Shannon, som är chef för General Motors marknadsföring i Nordamerika, tillför nödvändig expertis om massmarknadsföring, säger Benny Iggland, styrelsens ordförande. "Steven har visat att han förstår hur komplexa produkter kan marknadsföras till miljontals potentiella kunder runt hela världen. Detta är mycket viktigt för lanseringen av vårt virtuella universum." Steven Shannon (42) har internationell erfarenhet, också från Europa, där han tidigare har haft samma funktion som nu för General Motors europeiska verksamhet. Shannon är utbildad vid Harvard College och Columbia Graduate School of Business. MindArk är verksamt inom det nya området för Internet som kallas upplevelse ("experiencing"), eller interaktiv underhållning. Detta område, som utvecklas och expanderar fort, möjliggör underhållning via Internet för miljontals samtidiga användare. Den första implementeringen av MindArks revolutionerande system är Project Entropia, vilket är en virtuell värld där vem som helst som är uppkopplad mot Internet kan uppleva nästan allting hon eller han kan uppleva i den riktiga världen. Användandet av den virtuella världen är gratis, kostnaden för projektet kommer att täckas med avgifter för transaktioner som görs via det patentsökta ekonomisystemet. MindArk (www.mindark.com) utvecklar tekniskt avancerade lösningar för Internet. Genom att bygga ny infrastruktur vidgar man den virtuella världen och skapar nya lösningar som ger upplevelser och underhållning. MindArk AB Magasinsgatan 3 Göteborg Patric Sundström, Communications Tel: +46 31 136 736 Fax +46 31 136 016 press@mindark.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01180/bit0002.pdf