MiniFinder lanserar Atto Pro: En banbrytande GPS-tracker för djur

Report this content

Vi på MiniFinder är stolta över att presentera vår senaste GPS-tracker för djur; MiniFinder Atto Pro! Med förbättrad teknologi och nya smarta funktioner är Atto Pro en tillförlitlig trygghetslösning framtagen med djurets säkerhet i åtanke. MiniFinder Atto Pro kan inte bara bli djurets bästa vän, utan den smidiga säkerhetslösningen sparar även djurägaren mycket oro.

Ta din djurspårning till nästa nivå

MiniFinder Atto Pro bygger på ett flertal uppmärksammade egenskaper som talar för modern teknologi, säkra lösningar och innovativa funktioner. Med Atto Pro kan djuret spåras på bästa möjliga sätt, och tack vare produktens nätta utformning kan den användas på djur av olika storlek och form.

Det som är karakteristiskt för MiniFinder Atto Pro är den förbättrade GPS- och GMS-mottagningen, något som i sig möjliggör effektivare spårning med högre precision. Nu är det inte längre ett problem om djuret befinner sig i ett område med svag mobiltäckning - Atto Pro är skapt för att ta sig igenom allt.

Atto vs Atto Pro

Utöver Atto Pros förbättrade spårningsförmåga och generellt förbättrade mottagning är den nya uppdaterade versionen av MiniFinder Atto designad för tuff utomhusmiljö. Dessutom är Atto Pro försedd med en tillhörande magnetisk laddare.

Som ett komplement till dess redan smidiga användning innebär den magnetiska laddaren att produkten kan laddas genom att fästa kabeln mot laddningsuttaget via magneten. På tillräckligt nära avstånd ansluts kabeln automatiskt till laddkontakten, vilket möjliggör snabb och effektiv laddning av produkten. Andra uppdaterade egenskaper är:

* Nytt uBlox Chip för snabbare positionering
* Förbättrat och mer slittåligt plasthölje

* 100% vattentät
* Omdesignade och tydligare ledlampor
* Känsligare mikrofon för klarare skallindikering vid uppringning

MLPC™ algoritmen förlänger batteritiden

Vidare är Atto Pro baserad på MLPC™ -algoritmen. MLPC står för “MiniFinder Low Power Consumption” och omfattar flera unika egenskaper som förbättrar energiförbrukningen för bärbara GPS-enheter. Dessutom bygger enheten på ett nytt kommunikationsprotokoll som möjliggör överföring av mer värdefull data i varje datapaket.

MiniFinder Atto Pro - framtidens säkerhetsprodukt för djur

Sen starten av MiniFinder har företaget fokuserat på att skapa kvalitativa och funktionella produkter som ökar tryggheten och skapar en säkrare vardag för användaren, något som även applicerats på MiniFinder Atto Pro.

Genom att lyssna på kundernas behov och marknadens efterfrågan har företaget, med hjälp av sin expertis samt den senaste tekniken, utvecklat och förbättrat MiniFinder Atto.

MiniFinder Atto GPS Tracker har alltid varit en av de mest populära produkterna som ger stor säkerhet för djur och minskar oron för ägarna. I kombination med den senaste GNSS-tekniken, förbättrad kvalitet och optimerad funktionalitet är Atto Pro nästa generations GPS Tracker för djur med en ledande produktstandard på marknaden. ” - Dean Maros, VD på MiniFinder

Atto Pro är varken svår för ägaren eller obekväm för djuret att använda. GPS-trackern fästs enkelt i ett halsband runt djurets hals, där dess minimala vikt på 39 gram även erbjuder behaglig användning för mindre djur. MiniFinder Atto Pro begränsar inte djurens naturliga beteende, utan möjliggör istället en tryggare frihet för samtliga inblandade.

Via karttjänsten MiniFinder GO kan djurägaren följa djuret överallt, och använda funktioner såsom geofence, positioneringshistorik med flera.

Teknisk information:

Mått: 65 mm x 35 mm x 16 mm

Vikt: 39g

Batteri: Uppladdningsbart, 3.7V, 850mAh

Batteritid: Upp till 5 dagar vid normal användning

Strömkälla: 5V DC

GSM-band: 850/900/1800/1900 MHZ

Vattentät: Ja, IP 67-certifierad

Drifttemperatur: -20°C ~ +65°C

Luftfuktighet: 5% to 95% Ej-kondenserande

GPS chip: Ublox M8130 (AGPS)

GPS fixtid: Aktiv start 1s, Kall start 26s

GPS känslighet: Aktiv start: -162 dBm, Kall start: -148 dBm

Bluetooth: BT5.0 LE

Minne: 1Mb (flash minne)

LED: 3 lampor som indikerar GPS, GSM och spänning.

Knapp: På/Av knapp

MiniFinder Atto Pro finns tillgänglig i vår webbutik och hos auktoriserade återförsäljare.

Rekommenderat pris: 1839 SEK (Exkl. moms) / 180 EUR

MiniFinder Atto Pro: https://shop.minifinder.se/minifinder-atto-pro