MOBERG DERMA REKRYTERAR SALES & MARKETING DIRECTOR

Läkemedelsföretaget Moberg Derma meddelar idag att man förstärker organisationen genom rekryteringen av Martin Ingman som Sales & Marketing Director.

Martin Ingman kommer att ansvara för uppbyggnaden av Moberg Dermas internationella nätverk av distributörer samt bolagets försäljningsorganisation för de Nordiska marknaderna. Martin kommer senast från tjänsten som marknadschef på Carema och har 15 års erfarenhet från ledande positioner inom försäljning och marknadsföring hos Q-Med och Astra.

Moberg Derma utvecklar dermatologiska läkemedel baserat på den patenterade Kaprolac®-principen. Bolaget kommer under andra halvåret 2009 att lansera sina två första produkter, en lösning och ett schampo mot seborroiskt eksem och mjäll. Nyligen så har också positiva resultat rapporterats från en fas III-studie för produktkandidaten K101 mot nagelsvamp. Vidare så kommer en fas II-studie för produktkandidaten K201 mot atopiskt eksem att inledas i januari 2009.

Kontakt:

Peter Wolpert, VD

Telefon: 08 - 522 307 00

Mobil: 070 - 735 71 35

Email: peter.wolpert@mobergderma.se

För ytterligare information besök vår hemsida www.mobergderma.se

Om Moberg Derma

Moberg Derma AB är ett svenskt läkemedelsföretag som utvecklar och kommersialiserar patentskyddade dermatologiska läkemedel för behandling av vanligt förekommande hudsjukdomar. Företaget fokuserar på innovativa produkter baserade på beprövade substanser och har produktkandidater i sen klinisk utvecklingsfas. Moberg Derma har för avsikt att marknadsföra läkemedel i Norden och utlicensiera produkträttigheter till partners och distributörer på övriga marknader. Bolagets startade sin verksamhet på Karolinska Institutet år 2006 och har idag 11 anställda. Huvudägare är Östersjöstiftelsen, privatinvesterare samt företagsledningen.