Modul 1 tecknar ramavtal med Göteborgs Stad

Modul 1 tecknar ramavtal med Göteborgs Stad Modul 1 har tecknat ramavtal med Göteborgs Stad avseende IT-relaterade konsulttjänster. I upphandlingen ingick sex kompetensområden, varav Modul 1 har tecknat avtal inom områdena "Strategi och verksamhetsutveckling", "Projektledning och Projektstöd" samt "Systemutveckling och Systemförvaltning". Ramavtalet gäller till och med september 2004 med möjlighet till förlängning två år. "- Göteborgs Stad valde oss som leverantör för alla de områden där vi har vår absoluta styrka. Att bli utvald att leverera kompetens inom hela spektrat från strategi och verksamhetsutveckling till systemutveckling och systemförvaltning och därtill projektledning och projektstöd är ett bevis på att våra konsulters kompetens och erfarenhet är bland de främsta i branschen ", säger Daniel Rundgren, sälj- och marknadsansvarig på Modul 1 i Göteborg. Sammanfattningsvis innehåller de tre områden som Modul 1 får möjlighet att leverera: · Strategi och verksamhetsutveckling, innefattande bl a arbete med syfte att utveckla IT som stöd för verksamheten. Exempel på aktiviteter inom dessa områden är: utveckling av strategier, utredningar, förstudier, metodstöd, informationsstöd/Internet, verksamhetsanalyser, upphandlingar, processutveckling, förändringsledning, sårbarhetsanalyser, kommunikationsplanering, upprättande av kravspecifikationer mm. · Projektledning och Projektstöd, innefattande bl a ledningsarbete, planering och uppföljning samt administration inom projekt och uppdrag. · Systemutveckling och Systemförvaltning, innefattande alla steg i utveckling av en produkt, allt från en enkel programvara till stora komplexa system. Exempel på roller/aktiviteter inom detta område är: IT- arkitektur, förstudier, analys och modellering, kravspecifikation, GUI- design, systemdesign, systemprogrammering, programmering, systemintegration, databasadministration, databasdesign, produktpaketering, test/provning, systemdokumentation. I området ingår även förvaltningsuppdrag inom existerande IT-miljöer. Avtalsanvändare för ramavtalet är samtliga fackförvaltningar, stadsdelsnämnder och bolag inom Göteborgs Stad samt Göteborgs kyrkliga Samfällighet, Göteborgsregionens Kommunalförbund, Härryda Kommun, Partille Kommun och Lerums Kommun. För ytterligare information, kontakta: Daniel Rundgren, sälj- och marknadsansvarig 031- 748 84 00 0730 - 37 84 05 daniel.rundgren@modul1.se Eva Saltorp, Informationschef 08 - 568 411 73 070 - 311 01 73 eva.saltorp@modul1.se Modul 1 Data AB Modul 1 är ett IT-konsultföretag som är verksamt på den svenska marknaden. Genom gedigen systemintegrationskunskap i kombination med verksamhetskompetens har Modul 1 skapat många långvariga kundrelationer. Modul 1 har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00790/wkr0002.pdf