Mogul.com har tecknat avtal med Alcatel för 30 miljoner NOK - utvecklar framtidens hotellrum Mogul.com har tecknat ett avtal med Alcatel Telecom Norway AS. Mogul ska som underleverantör till Alcatel utveckla tekniska lösningar i framtidens hotellrum för easi Solutions plc. Moguls uppdrag omfattar huvudsakligen programvaruutveckling. Kontraktet är värt 30 miljoner NOK med option på förlängning. easi Solutions affärsidé är att utveckla PC-baserade lösningar för hotell. Med hjälp av ett smartkortsystem och en central tjänsteserver får hotellgästen tillgång till flera attraktiva tjänster som t ex elektronisk post, Internet, Microsoft Office, spel och underhållning. Den tjänst som utvecklas gör det möjligt för gästen att få tillgång till sig egen helt personliga information. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jörn Lyseggen, VD och koncernchef Mogul.com Group AB, telefon: 08-450 32 32, mobil: 0708-19 30 19, e-post: jorn.lyseggen@mogul.com Björn Wallin, ekonomidirektör Mogul.com Group AB, telefon: 08-450 34 72, mobil: 070-99 99 226, e-post: bjorn.wallin@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper innovativa företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, SPP, Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Punkt Edu AB (56 %), har idag kontor i Sverige, Norge, England, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00010/bit0002.pdf