Mogul.com rankas högst i Sverige

Mogul.com rankas högst i Sverige Branschtidningen Resumé presenterar idag sin stora, årliga genomgång av webbranschen. Bland annat ingår en rankning av de svenska Internetföretagen i vilken Mogul.com rankas högst. Resumé sätter också samman en arbetsgrupp av ledande personer i branschen. Fyra av de fem personer som nämns har sitt ursprung i Clockwork, tre av dem arbetar i dag vid Mogul.com. "Samtliga de första fyra i webbtoppen kommer ur samma arbetsgrupp på dåvarande Clockwork. Produktionen som gav topplaceringarna var färgtillverkaren Alcros hemsida." skriver tidningen Resumé. Resumés rankning utgår från resultaten i tävlingarna Guldägget, Webbspelen och Cyberlejonet vid reklamfilmsfestivalen i Cannes. - Vi är otroligt stolta över Resumés rankning.Det visar att vi befinner oss i toppen inom vår bransch, säger Lars Lundberg, vd för Mogul Sweden. Vi fortsätter kombinera den bästa designen med de bästa kommunikativa och tekniska lösningarna. För ytterligare information, vänligen kontakta: Hans Carlsson, marknadsansvarig Mogul Sweden, tfn: 08-450 32 00, mobil 0708 88 84 04 E-post: hans.carlsson@mogul.com Cecilia Lundin, pressansvarig Mogul.com Group AB, tfn: 08-562 400 00, Mobil 0708 30 71 31 E-post: cecilia.lundin@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) ska hjälpa innovativa företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, D&B, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, SkandiaBanken, SPP, TV4, Telia InfoMedia och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Punkt Edu AB (56 %), har idag kontor i Sverige, Norge, England, Finland och Tyskland. Företaget noterades i juli 1997 och sedan 15 maj 2000 är företaget noterat på OM Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT01020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT01020/bit0002.pdf