Mogul och Softbool i samarbete.

Mogul och Softbool i samarbete. Mogul kan som första IT-konsult använda sökprogramvaran Boolero för söklösningar i realtid. Det har blivit möjligt tack vare ett samarbetsavtal mellan Mogul och Softbool. Med hjälp av Boolero får Moguls kunder en plug in-lösning till sina relationsdatabaser. Mogul har sedan 80-talet levererat internationella söktjänster för internet och cd-rom till flera stora aktörer, bland annat Dun and Bradstreet, ICC, Thompson Directories, VPC, FAR Förlag och Eniros telefonkataloger på internet. Boolero blir ett naturligt komplement till Moguls egen sökmotor Opto och man kan nu ytterligare förbättra sina erbjudanden inom segmentet söktjänster. Softbools produkt Boolero är ett sekundsnabbt verktyg för återsökning, analys och beräkning av stora informationsmängder och kan ses som en överväxel till infrastrukturer byggda på SQL-Databaser. - Genom det här samarbetet får vi ett naturligt komplement till vår egen sökmotor Opto och fördjupar Moguls erbjudande inom söktjänster, säger Urban Näsman, vd Mogul Sverige. - Med våra respektive produktserier kompletterar vi varandra väl, säger Zoltan Lentenius, vd Softbool. Avtalet stärker förutsättningarna för försäljning och ger ett mer omfattande produkterbjudande för våra respektive och gemensamma marknader. För ytterligare information vänligen kontakta: Urban Näsman, vd Mogul Sverige, telefon: +46 (0) 8 506 66 100, e-post: urban.nasman@mogul.com Zoltan Lentenius, vd Softbool, telefon: + 46 (0) 8 555 36 375, e-post: zoltan.lentenius@softbool.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro, Alecta, Dun & Bradstreet, Eniro, Gjensidige NOR, Skandia, SkandiaBanken, SpareBank 1, Toyota och finska regeringen. De i koncernen ingående dotterbolagen Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Optosof Ltd har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Koncernens nettoomsättning år 2001 var 262 Mkr. Mogul är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com Softbool AB erbjuder marknaden kraftfulla sök- och analysprogramvaror inom segmentet söktjänster för återsökning, analys och beräkning av stora informationsmängder. Se vidare www.softbool.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00810/wkr0002.pdf