Mogul skapar huvudportal för Svenska kyrkan

Mogul skapar huvudportal för Svenska kyrkan Mogul.com har fått i uppdrag att svara för koncept och design av en huvudportal för Svenska kyrkan. Portalen ska ge besökaren information om kyrkan som helhet och hjälpa dem att hitta rätt bland Svenska kyrkans övriga webbplatser. Utöver rena fakta om Svenska kyrkan tillgodoses också de behov man kan ha när det gäller frågor av mer livsåskådningskaraktär. - Vi har tidigare inte haft någon huvudportal utan varje församling, organisation och stift har själva ansvarat för informationen på nätet. Nu får vi en gemensam ingång till Svenska kyrkan där besökaren lättare kan hitta rätt information. Vi valde Mogul för att deras lösning innehöll ett koncepttänkande som motsvarade våra förväntningar, säger Mattias Carlsson informationsstrateg och projektledare på det nationella kyrkokansliet i Uppsala. - Det här är ett mycket intressant uppdrag eftersom vi alla på ett eller annat sätt har en relation till kyrkan som följer oss livet ut. Om man ser till hela innehållet kommer det här förmodligen att utvecklas till en av de största webbtjänsterna i Sverige, säger Hasse Boderos, konceptutvecklare och kundansvarig. Svenska kyrkan är indelad i 13 stift och har omkring 2500 församlingar runt om Sverige. För ytterligare information vänligen kontakta: Hasse Boderos, kundansvarig på Mogul Sweden, tel 08-506 66 195, mobil 0708-97 96 43 eller e-post: hasse.boderos@mogul.com Mattias Carlsson, informationsstrateg och projektledare Svenska Kyrkan, tel 018-16 94 77, mobil 0709-532 530, eller e-post: mattias.carlsson@svenskakyrkan.se Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Sparebank 1, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Toyota, Skandia, Alecta, Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00920/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00920/bit0001.pdf