Mogul utvecklar försäkringsportal för PTK

Report this content

Mogul utvecklar försäkringsportal för PTK Mogul.com har fått i uppdrag att utveckla en försäkringsportal för PTK, Privattjänstemannakartellen. Projektet är ett led i arbetet med att förnya försäkringsinformationen för att göra den mer lättillgänglig. Portalen kommer att innehålla två delar, en mer allmän som riktar sig till 650.000 tjänstemän anslutna till 28 förbund och en på expertnivå som riktar sig till förtroendevalda och förbundens anställda. - Vi har lång erfarenhet av att utveckla lösningar för stora informationsmängder för internet och andra medier. Den nya försäkringsportalen byggs på Moguls publiceringsplattform Liston, som är skapad för komplexa online-tjänster. Liston används sedan tidigare för bland annat Gulasidorna.se och finska regeringens informationsportal, säger Hasse Boderos, kundansvarig på Mogul. - Internet är en viktig kanal för att nå ut med information till privattjänstemännen om deras lag- och kollektivavtalade försäkringsskydd. Undersökningar visar att över 90 procent av tjänstemännen har tillgång till internet och vi ska nu utveckla en portal där vi också kommer att lägga ut vår "Handbok för försäkringsrådgivare" on-line. Vi valde Mogul som utvecklare och rådgivare eftersom de visat sig vara pålitliga och har erfarenhet av projekt som ligger helt i linje med det vi efterfrågar, säger Annika Sikander ansvarig för försäkringsinformations-verksamheten på PTK. För ytterligare information vänligen kontakta Hasse Boderos, kundansvarig Mogul, telefon 08-450 31 06, mobil 0708-97 96 43, e-post: hasse.boderos@mogul.com Urban Näsman, Sverigechef Mogul, telefon: 08-506 66 101, mobil: 070-585 85 23, e-post: urban.nasman@mogul.com Annika Sikander, ansvarig för PTKs försäkringsinformationsverksamhet, telefon 08- 440 85 12, e-post: annika.sikander@ptk.se Om Mogul Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera, utveckla och implementera nya affärsmöjligheter baserat på internetrelaterad teknologi, design och kommunikation, där varje enskild lösning ska tillföra värde åt kunderna. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (f d SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Under år 2000 omsatte koncernen 275,5 Mkr. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00370/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/07/20011207BIT00370/bit0001.pdf