Mogul certifierad som Microsoft-utbildare

Mogul certifierad som Microsoft-utbildare Microsoft har utsett Mogul till utbildningspartner i Norge. Mogul kommer först och främst att satsa på kurser för systemutvecklare och systemarkitekter som ska använda mjukvaruplattformen .NET, Microsofts framtidssatsning. Med certifieringen Certified Technical Educational Center (CTEC) blir det möjligt för Mogul att driva utbildning inom samtliga Microsofts produktområden. - Vi är stolta över att svara upp mot Microsofts högt ställda krav på kompetens och utbildningskvalitet. En CTEC-certifiering är av stort värde för oss. Det är också ett sätt för oss att förstärka och utveckla våra kundrelationer, säger Jon Øyvind Eriksen, chef för Mogul Norge. - Mogul är en kompetent partner inom systemutveckling och har varit med oss hela tiden sedan vi införde vårt partnerprogram på 1990-talet. Jag är mycket glad över att Mogul nu också blir en av våra utbildare, säger Birger Steen, chef för Microsoft i Norge. Mogul har satsat strategiskt på att utveckla applikationer för Microsoft- plattformen sedan 1986, då den allra första versionen av Windows lanserades. Satsningen på utbildning i .NET är en vidareutveckling av det samarbetet. Moguls utbildningscenter är ett av Norges ledande. Målgruppen är systemutvecklare, systemarkitekter och projektledare i stora företag. Det senaste året har man utbildat flera hundra personer, främst från större företag inom finans-, telekom-, IT-, och processindustrin samt från offentlig förvaltning. För mer information vänligen kontakta: Jon Øyvind Eriksen, chef Mogul Technology AS, telefon: + 47 24 11 43 00, mobil: + 47 97 71 47 11, e-post: jon.eriksen@mogul.com Birger Steen, chef Microsoft Norge, telefon: + 47 22 02 25 00, mobil: + 47 900 88 222, e-post: birgers@microsoft.com Om Mogul Mogul AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro, Alecta, Dun & Bradstreet, Eniro, Gjensidige NOR, Skandia, SkandiaBanken, SpareBank 1, Toyota och finska regeringen. De i koncernen ingående dotterbolagen Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Optosof Ltd har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Koncernens nettoomsättning år 2001 var 262 Mkr. Mogul är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00450/wkr0002.pdf