Mogul prisas för ny e-marketingtjänst för Thomson Directories

Mogul prisas för ny e-marketingtjänst för Thomson Directories Mogul har utvecklat en ny on-line tjänst för det engelska katalogföretaget Thomson Directories. Business Search PRO (BSP) är ett Direct Marketing- och säljverktyg som stöds av Thomsons databas med över 2 miljoner brittiska företag. Tjänsten lanserades helt nyligen på den internationella Direct Marketing-mässan i London och prisades som en produkt som kommer att bli vägledande inom området e-marketing. Mogul har tidigare utvecklat denna B2B lösning på CD-rom. Förra året blev den oslagbar vinnare i Champion Directory 2002 i Storbritannien då den prisades för användbarhet och bästa tillgänglighet till företagsspecifik information. Nu får även on-line tjänsten "Business Search Pro Online" pris. Denna gång genom tidningen dmBusiness som ger tjänsten utmärkelsen: "En enastående produkt som flyttar gränserna för direktmarknadsföring under 2003". - Thomson fick utmärkelsen samma dag som den nya on-line tjänsten lanserades. Det bekräftar deras starka ställning på området. Vi är naturligtvis både glada och stolta över att återigen kunna visa vår styrka och konkurrenskraft i utvecklingen av sök- och katalogtjänster på internet, säger Anders Mårdén kundansvarig Mogul Sverige. - Den nya on-line tjänsten ger våra kunder helt nya möjligheter inom området direktmarknadsföring, med tillgång till en verifierad databas med över 2 miljoner adresser. Vi har redan märkt av ett stort intresse för den nya tjänsten bland både nya och gamla kunder, säger Naomi Wallens, Business Information Project Manager på Thomson Directories. www.businesssearchpro.co.uk För ytterligare information vänligen kontakta: Anders Mården, kundansvarig Mogul Sverige tel: 08-506 66 117, mobil 070-550 79 51, e-post: anders.marden@mogul.com Mogul AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som, Alecta, D&B, Eniro, Gjensidige NOR, Norsk Hydro, Skandia, SkandiaBanken, SpareBank 1, Toyota och finska regeringen. De i koncernen ingående dotterbolagen Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Linewise AB, Mogul Finland Oy och Optosof Ltd har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Koncernens nettoomsättning år 2002 var 172,5 Mkr. Mogul är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00300/wkr0002.pdf