2Entertain AB (publ) redovisar förbättrat resultat.

2Entertain AB (publ) redovisar förbättrat resultat. Underhållningsföretaget 2Entertain AB (publ.) redovisar en vinst på 3,7 Mkr (0,3 Mkr). Resultatet på helår förväntas överträffa fjolårets såväl omsättnings- som resultatmässigt. - 2Entertain fortsätter att ta marknadsandelar i en fragmenterad marknad, säger Göran Grell nybliven vd på 2Entertain. Företaget är inne i en fas där vi tror på fortsatt snabb och nykter expansion i kombination med ett tydligare lönsamhetsfokus. Produktpaletten, positionen i marknaden och en gedigen kompetens skall möjliggöra detta, fortsätter Grell. - 2Entertain har haft stora framgångar under sommaren med bla folklustspelet: Barnaskrik och Jäkelskap på Vallarnas friluftsteater, utomhus-schlagershowen Diggiloo och farsen Champagne och Trubbel på nyetablerade spelplatsen: Nääs Slott, säger Bosse Andersson som är producent. Utöver det går bla kritikerrosade Fame i Oslo, Robert Wells på Cirkus i Stockholm och Lena Ph på Rondo i Göteborg - för fulla hus och extra föreställningar! Bolaget har verkligen hittat rätt i produktionerna den sista tiden, säger Andersson, som samtidigt utlovar ännu fler spännande artister i annorlunda konstellationer inom kort. Januari - september (Q3), 2003 i sammandrag. 2003 2002 Nettoomsättning 145 Mkr 57,7 Mkr Resultat efter finansnetto 3,7 Mkr 0,4 Mkr För ytterligare information kontakta: Göran Grell, vd 2Entertain AB (Publ) 0346-714719 eller 0706-358107. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31033 2Entertains kärnverksamhet är att producera scenunderhållning. 2Entertain utvecklar, producerar, marknadsför och säljer underhållning som helt eller delvis drivs i egen regi på teatrar och showlokaler. Bolaget producerar och säljer även underhållning till nöjesarrangörer, event- och mediaföretag. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge. 2Entertain beräknas omsätta 200 Mkr under 2003. Bolaget är noterat på OTC-listan i Göteborg och har sitt säte i Falkenberg. 2Entertain är på god väg att bli Nordens ledande producent- och innehållsleverantör inom upplevelseindustrin. 2Entertain - Sveriges roligaste aktie! ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00450/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00450/bild.html Pictures