Moneezy utmanar lånemarknaden - gör det enkelt för konsumenter att hitta rätt SMS-lån

Att komma in på den smala lånemarknaden är ingen lätt match. Men med ett revolutionerade smart koncept som hjälper konsumenter att göra en sammanställning över de bästa låneerbjudandena har nu Moneezy växt explosionsartat sedan bolaget grundades.

Lånemarkanden är under konstant utveckling och för många är det besvärligt att få en bra överblick i låne-djungeln över vad som finns i dagsläget. Därför finns Moneezy.com – som en smart hjälp för att underlätta sökandet och spara låntagaren dyrbar tid - tid som konsumenter annars spiller på att söka på internet och själv behöva jämföra på olika långivares sajter.

Med Moneezy, får man en ögonblicklig sammanställning över de senaste och bästa låneerbjudanden som finns för stunden. Med andra ord finns det massor av dyrbar tid att spara då konsumenter numera slipper göra flera parallella ansökningar på olika långivares hemsidor.

I takt med att volymen av lån som understiger 50 000 kr har tredubblats i Sverige sedan 2008 och att de fortsätter öka. (Källa: Finansinspektionen 2018).

Moneezy hjälper konsumenter att hitta de bästa SMS-lånen utan UC. En stor fördel är att tjänsten ger en god översikt över lån som inte använder UC, samt att det finns lån för dem som har någon form av betalningsanmärkning.

När är ett SMS-lån optimalt?

Ett SMS-lån är en bra lösning när någon oförutsedd utgift eller finansiellt problem dyker upp. Det kan röra sig om en plötslig och oväntad räkning eller utgift som gör att ekonomin kantrar och att man känner sig nödgad att ta ett SMS-lån. Kanske är det bilen som behöver repareras eller en dyr tandläkarräkning.

Dessa oförutsedda utgifter kan svida rejält i plånboken, eller så kan det helt enkelt vara så att det inte finns pengar nog på kontot. Det är just vid sådana tillfällen ett SMS-lån utan AC kan vara lösningen. Vad som är definierar ett SMS-lån är just att både ansökan och utbetalning sker snabbt, och att det inte krävs någon säkerhet. Det som är viktigt att sköta korrekt är återbetalningen.

Ett SMS-lån är ett mindre lån utan säkerhet, som vanligen inte överstiger 50 000 kr. Så länge lånet inte överstiger 40 000 så involveras inte UpplysningsCentralen (UC).

Moneezy gör det enkelt och smidigt för konsumenter att jämföra lånekostnader hitta de SMS-lån som har de mest fördelaktiga villkoren. Det kan knappast bli enklare att hitta rätt SMS-lån.

Om Moneezy:

Moneezy ägs av en dansk marknadsföringsbyrå som heter Intelligent Banker ApS där det primära fokusområdet ligger på utvecklad och modern teknik för personligt skräddarsydda erbjudanden.

Moneezy ger privatpersoner möjlighet att jämföra erbjudanden från banker och andra långivare, men Moneezy erbjuder inte själv lån eller finansiell rådgivning. Man ingår inte ett låneavtal med Moneezy, utan bara med bankerna och de andra långivarna som finns på Moneezys lista.

Kontaktperson: Emil Kjær

E-mail: info@moneezy.com

Hemsida: https://moneezy.com/se/

Om oss

Moneezy is a free comparison platform, that helps you find the best loan offer. Compare and apply for loans online - easy, quick and for free! On https://moneezy.com/se/ you get an overview of different loans and loan providers. With a single click you can compare loan offers. Find and apply for the best low-rate loan for you. Quick response on your application is guaranteed!