Mr Green lanserar ny smartare sportbok

Report this content

Den prisbelönta speloperatören Mr Green annonserade idag lanseringen av deras nya smarta sportbok. Mr Green är medveten om att dagens spelare har stora förväntningar på spelupplevelsen. Genom en branschunik innehållsbaserad spelupplevelse och de nya funktionerna Football Combi Spin och Instant Tennis lägger Mr Green grunden för ökat spelarengagemang och framförallt ett större underhållningsvärde.

Spelare vill ha en anledning att spela, såväl innan som under pågående match. Mr Greens nya sportbok erbjuder mer än 17 000 nya anledningar varje vecka. Funktionen Bet Assist presenterar faktabaserat innehåll från Bettorlogics copyrightskyddade analytiska verktyg för att assistera Mr Greens spelare att spela smartare.

Den nya och exklusiva funktionen Instant Tennis har utvecklats internt på Mr Green och ger spelare möjlighet att spela på varje poäng i realtid. En unik kombination av en spännande visualisering och de snabbaste tennisspelen med ett mobile-first fokus.

Mr Green’s exclusive and bespoke Instant Tennis mobile-first feature was developed in-house by the Mr Green team. It allows users to experience the excitement of next point betting in Tennis in a unique way with engaging visualizations, suspense filled and super-fast betting.

Football Combi Spin har utvecklats i samarbete med Bettorlogic och erbjuder Mr Greens spelare ett nytt sätt att hitta de matcher som passar dem bäst. Spelarna anger vilka odds de föredrar i ett nytt och enkelt gränssnitt varpå matcher baserade på deras preferenser snurrar fram.

Den nya smarta sportboken lanseras i Storbritannien och Irland. Lanseringen på Mr Greens övriga marknader följer under hösten Den nya sportboken erbjuder även spelarna en uppdaterad och förbättrad design med en förenklad navigering.

Jesper Kärrbrink, VD för Mr Green Ltd, kommenterar:

”Vår affärsstrategi Mr Green 2.0 är baserad på fem hörnstenar. Vårt varumärke, spelupplevelsen, produkten, geografisk expansion samt att vara ledande inom Green Gaming. Lanseringen av Mr Greens nya sportbok summerar denna strategi på ett tydligt sätt. Framförallt ur perspektivet Green Gaming där vi genom BetterLogics expertis kan hjälpa våra spelare att ta mer genomtänkta beslut när de spelar. Vi tror att Mr Green har den första sportboken som verkligen försöker hjälpa kunderna att spela smartare.”

Enda Gaffney, Head of Sportsbook, kommenterar:

“Vi ville erbjuda något nytt och annorlunda med vår nya sportbok och har fokuserat på att engagera spelarna mer och att hjälpa dem att spela smartare genom funktionen Bet Assist. Vi kommer att fortsätta lansera nya funktioner inför starten av den nya fotbollssäsongen med garanterat bäst odds på de största UK och irländska matcherna samt Cash out och konkurrenskraftiga odds på de största europeiska ligorna.”

Andrew Dagnall, VD för Bettorlogic, kommenterar:

”Bettorlogic är tacksamma över att Mr Green delar vår vision om att spelare ska få stöd och assistans inom vad som framförallt handlar om underhållning. Vi ser fördelarna från våra investeringar inom vår egen IT-avdelning i Indien. Det tillåter oss att vara mycket snabbare och mer kostnadseffektiva för att hantera Mr Greens önskemål och nå deras vision.”

För mer information:
Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd
Jesper.Karrbrink@mrgreen.com
+356 99 100 139

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som IGA Operator of the Year tre år i rad (2013, 2014 och 2015), Mobile Operator of the Year 2016 och Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB som är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.

Taggar: