Mr Green ansluter sig till FN Global Compact

”Hållbarhet är en integrerad del av vår strategi och vi delar FN Global Compacts syn att företagen måste vara med för att skapa den värld vi vill ha”, säger Per Norman, VD för Mr Green & Co.

FN Global Compact grundades 2000 och idag har mer än 9 000 företag över hela världen anslutit sig och därmed förbundit sig att följa de tio internationella principerna kring mänskliga rättigheter, arbetsrättsliga frågor, miljö och antikorruption.

Redan idag arbetar Mr Green efter principerna och kommer att arbeta än mer strukturerat med frågorna och uppföljningarna. Mr Green publicerade förra året, som en del av sin årsredovisning, en rapport enligt Global Reporting Initiative (GRI) som stöds av FN Global Compact.

Som undertecknare av FN Global Compact har Mr Green förbundit sig att:

• Fortsätta förbättra verksamheten så att FN Global Compact och dess tio principer blir en del av strategin, kulturen och den dagliga verksamheten
  • Årligen kommunicera med intressenterna om de åtgärder för att implementera principerna som vidtagits. Rapporten publiceras bland annat på unglobalcompact.org

Läs mer om FN Global Compact här.

För ytterligare information kontakta gärna:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel 072 230 91 91, per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 220 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista. Läs gärna mer på www.mrg.se.

Snabbfakta

Mr Green ansluter sig till FN Global Compact. Genom att ansluta sig till FN Global Compact tar Mr Green tydlig ställning för ett hållbart företagande.

Citat

Per Norman, VD Mr Green & Co