Mr Green offentliggör avsikt om placering av nya aktier

EJ FÖR DISTRIBUTION DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN, SYDAFRIKA, JAPAN, HONGKONG, SCHWEIZ, SINGAPORE ELLER NYA ZEELAND ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA I STRID MED GÄLLANDE REGLER.

Stockholm 14 juni 2017

Mr Green offentliggör avsikt om placering av nya aktier

Mr Green & Co AB (”Mr Green” eller “Bolaget”) offentliggör härmed en avsikt att placera cirka 5 miljoner nya aktier (de ”Nya Aktierna”) genom en riktad nyemission till svenska och internationella institutionella investerare (den ”Riktade Nyemissionen”).

Priset för de Nya Aktierna kommer att bestämmas genom ett accelererat book-building-förfarande, vilket kommer att påbörjas klockan 17.30 idag den 14 juni 2017 och avslutas innan dess att handeln på Nasdaq Stockholm påbörjas den 15 juni 2017. Book-building-förfarandet kan, om Bolaget så beslutar, komma att förkortas eller förlängas och kan när som helst avslutas.

Bolaget avser att använda likviden från den Riktade Nyemissionen till att finansiera och möjliggöra fortsatt expansion såväl organiskt som genom förvärv. Mr Greens starka varumärke, breda europanärvaro och fokus på Green Gaming gör Bolaget väl positionerat för att ta en aktiv roll i en konsolidering av onlinespelindustrin.

Den Riktade Nyemissionen förutsätter (bland annat) att Mr Greens styrelse efter att book-building-förfarandet avslutats beslutar att emittera Nya Aktier med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 16 maj 2017.

Utöver de Nya Aktierna förväntas en handfull större aktieägare, däribland styrelse-ledamöterna Henrik Bergquist och Tommy Trollborg, genomföra en försäljning av sammanlagt cirka 1 miljon aktier.

Carnegie Investment Bank är Global Coordinator, SEB är Bookrunner och Cederquist är legal rådgivare till Bolaget i den Riktade Nyemissionen.

För ytterligare information kontakta gärna:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrg.se

Viktig information

Utgivning, offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna, några värdepapper i Mr Green i någon jurisdiktion.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva värdepapper i USA. Värdepapperna som omnämns häri får inte säljas i USA utan registrering enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933 eller utan tillämpning av ett undantag från sådan registrering. Kopior av detta meddelande får inte göras i och får inte distribueras eller skickas till USA, Kanada, Australien, Sydafrika, Japan, Hongkong, Schweiz, Singapore eller Nya Zeeland eller någon annan jurisdiktion där distributionen av detta pressmeddelande skulle vara i strid med gällande regler.

Detta pressmeddelande är inte ett prospekt enligt betydelsen i Direktiv 2003/71/EG, såsom ändrat genom Direktiv 2010/73/EU. Mr Green har inte auktoriserat något erbjudande till allmänheten av aktier eller rättigheter i någon medlemsstat i EES.

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 200 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista. Läs gärna mer på www.mrg.se.

Denna information utgjorde innan offentliggörandet insiderinformation och är sådan information som Mr Green & Co AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 juni 2017 kl. 17.30 CET.