Mr Green förstärker sin teknikorganisation med Mattias Wedar

Report this content

Mattias Wedar har utsetts till VD för Mr Green & Co Technology AB och medlem av Mr Greens koncernledning.

Mattias Wedar har en lång och gedigen erfarenhet från den digitala industrin där han haft olika ledande chefsbefattningar. Han har tidigare också varit managementkonsult.

Mattias Wedar kommer närmast från Eniro där han haft flera ledande positioner och ingått i koncernledningen. Han har bland annat varit CIO, VD för Sverige och Finland samt Danmark och produkt- och marknadschef. Innan Mattias kom till Eniro var han på Accenture i olika chefsbefattningar och som kundansvarig.

”Vi är mycket glada över att kunna knyta Mattias till oss”, säger Per Norman, VD för Mr Green & Co AB. ”Han har en gedigen bakgrund inom den digitala industrin och en bred erfarenhet från såväl teknikutveckling som marknad och produkter. Mattias kommer att bli central i vår fortsatta implementering av affärsstrategin Mr Green 2.0 och den kontinuerliga utvecklingen av vår teknikplattform som lanserades förra året. Vår strategi omfattar en tydlig plan för att utveckla en ännu starkare spelupplevelse, baserad på digital teknik och kundens preferenser.”

Mattias Wedar tillträder positionen under september. Han efterträder Stefan Gustafsson som i december 2016 utsågs till tf. VD för Mr Green & Technology AB.

För ytterligare information kontakta gärna:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 200 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista. Läs gärna mer på www.mrg.se.

Taggar:

Snabbfakta