Per Norman utsedd till “Best CEO in the Sustainable Gaming Industry 2017”

Report this content

Affärsmagasinet European CEO har utsett Mr Greens Per Norman till spelindustrins bästa VD inom hållbarhet. Utmärkelsen tilldelas Per Norman för det långsiktiga, strategiska hållbarhetsarbete Mr Green utfört sedan bolaget grundades 2007.

Den viktigaste hållbarhetsfrågan för spelindustrin handlar om riskbeteenden och att se till att det sunda spelandet inte övergår till något osunt. Green Gaming, eller ansvarsfullt spelande, är därför en av hörnstenarna i Mr Greens affärsstrategi.

I september i år lanserade Mr Green sitt helt nya prediktiva verktyg för Green Gaming. Utvecklingsarbetet hade då pågått i över ett år och har involverat världsledande experter inom psykologi och spelberoende. Verktyget är unikt och ger Mr Green helt nya möjligheter att stötta kunder med högt riskbeteende.

Redan har tusentals spelare testat verktyget och är positiva till möjligheten att kunna följa sitt riskbeteende.

”Utmärkelsen är ett viktigt erkännande för Mr Green och det målmedvetna arbete alla i Mr Green gör för att våra kunder ska känna att de spelar i en trygg miljö”, säger Per Norman. ”Green Gaming ger oss inte bara gott samvete utan är också viktigt för affären. Som många andra konsumentvaruföretag vill vi ha lojala kunder som kommer tillbaka till oss. Genom Green Gaming bygger vi förtroende hos våra kunder vilket är viktigt för att skapa långvariga kundrelationer.”

European CEO är ett ledande affärsmagasin som riktar sig till befattningshavare i Europa. European CEO ges ut varje kvartal i 28 europeiska länder och finns också på nätet.

Se European CEO:s intervju med Per Norman.

För ytterligare information kontakta gärna:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrg.se

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrg.se

Mr Green är ett ledande onlinespelbolag med verksamhet i tolv länder. Affärsidén är att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Verksamheten grundades 2007 och har utvecklats till ett väletablerat onlinespelbolag med ett brett kunderbjudande och ett starkt globalt gångbart varumärke. Mr Green omsatte 924,5 Mkr 2016 och har över 220 anställda. Huvudkontoret och den tekniska utvecklingen är baserade i Stockholm och den operativa verksamheten drivs på Malta. Mr Green har spellicenser i Malta, Storbritannien och Italien samt kasinolicens i Danmark och sportbokslicens i Irland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista. Läs gärna mer på www.mrg.se.

Taggar:

Citat