Affär inom återvinningsindustrin i USA

MultiDocker har sålt ännu en CH1100 till värde av ca 9 MSEK, leverans under 2019. Kunden är SIMS, en global aktör och rankad som nummer tre inom återvinning i Nordamerika.

Affären är gjord i samarbete med Caterpillars återförsäljare i New Jersey, och bygger på den erfarenhet MultiDocker har från liknande applikationer och lösningar i Europa.

”Återvinningsindustrin växer i USA, och efterfrågar alltmera lösningar med hållbarhet och minskade utsläpp och vi ser med tillförsikt fram emot att kunna fortsätta växa även i detta segmentet i Nordamerika”, säger Simon Österström, försäljningsansvarig MultiDocker Nordamerika.

För mer information vänligen kontakta: Percy Österström,CEO. Tel: 070 53 196 03, percy.osterstrom@multidocker.com

Denna information är sådan information som Multidocker är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 november kl. 15:20 CET.