Elrum rekommenderar MultiQ till elöverkänsliga

Elrum, det elsanerade huset i Skellefteå, rekommenderar MultiQs bildskärm MQ156EF EmissionFree till sina kunder. Elrum är Sveriges första testarbetsplats där elöverkänsliga kan prova på att arbeta i en anpassad miljö och under en längre period har de testat MultiQs EmissionFree-skärm, både i standardutförande och med drift via bilbatteri. "MultiQ är ett mycket bra alternativ för personer som upplever problem framför andra platta skärmar" säger Martin Larsson, ansvarig på Elrum i Skellefteå. "Vi har under en period av 9 månader låtit ett flertal människor testat skärmen och har upplevt en mycket positiv respons från de som har varit med i utvärderingen". Fokusering på ergonomi är en av grundstenarna i MultiQs affärsidé och vi har i flera år arbetat med målet att ta fram bildskärmar som inte avger emissioner från elektromagnetiska fält. "Det känns bra att få denna acceptans från Elrum som ett kvitto på att vi hela tiden arbetat åt rätt håll" säger Martin Gullberg, försäljningschef Norden och en av MultiQs grundare. Tack vare MultiQs patenterade teknik, PURETECH, samt ytterligare inkapslingar och avskärmningar på MQ156EF har emissioner från både elektriska växelfält och magnetfält reducerats till under mätbar nivå hos SEMKO, vilket gör att även personer som är elöverkänsliga kan arbeta framför skärmen. Högupplösta bilder finns på http://www.multiq.se under Press & Nyheter/Bildarkiv/Produkter Om du önskar ytterligare info eller vill testa produkten, kontakta: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB Tel:040-14 35 00, Mobil: 0709-74 35 38 E-mail: jonathan.nilsson@multiq.se Ann-Charlotte Eriksson, Marknad MultiQ Products AB Tel:08-564 354 89, Mobil: 0709-74 35 09 E-mail: ac@multiq.se Martin Larsson, Elrum Tel:0910-77 88 91