Jonas Wästberg, VD i MultiQ köper 500.000 aktier i MultiQ International AB (Publ) av dess huvudägare Spyder Technology Holdings B.V Jonas Wästberg, VD i MultiQ AB (Publ) har idag köpt 500.000 aktier i MultiQ av Spyder Technology Holdings B.V, dess huvudägare. Antalet aktier motsvarar 2.25 % av röster och kapital i bolaget. Jag är övertygad om att bolaget har en mycket ljus framtid och ser aktieköpet som en god investering, säger Jonas Wästberg i en kommentar. Malmö den 4 April För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB, tel: 040-14 35 00, mobil: 0709 -74 35 00, e-post: jonas.wastberg@multiQ.se Johan Hernmarck, VD IT Provider Adviser AB, tel: 08-614 0000 Fakta om MultiQ: MultiQ bildades 1988 i Malmö. Företaget utvecklar och marknadsför platta bildskärmslösningar för publika och krävande miljöer. MultiQ erbjuder stora möjligheter till skräddarsydda lösningar vad gäller design och funktion. År 2002 omsatte MultiQ 133 MSEK och hade 33 anställda. Företaget är noterat på O-listan. MultiQ erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt svensk form" för sin bildskärmsserie MultiQ Executive. Den nya POS-serien är framtagen för att erbjuda en flexibel lösning främst för butiker och kassasystem. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00260/wkr0002.pdf