MultiQ expanderar i Europa: Computer Industries ny partner i Holland

MultiQs VD, Jonathan Nilsson, signerade i helgen ett samarbetsavtal med Computer Industries i Holland. Avtalet gäller distribution och försäljning av MultiQs produkter på den holländska marknaden. Computer Industries är en av Hollands äldsta systemintegratörer med mer än 22 års verksamhet inom IT-branschen.

MultiQ satsar nu på europeiska partners som har möjlighet att sälja systemlösningar där MultiQs mervärden i form av kundanpassning och ergonomi efterfrågas. Partnernätet skall bearbeta specialmarknaden för POS-lösningar (Point of Sales) och andra systemkunder. Specialdesignade bildskärmar för Mercedes Benz är ett exempel på en POS-lösning som MultiQ tidigare levererat. – Vi knyter nu till oss ett antal partners i flera europeiska länder för att stärka våra marknadskanaler, säger Jonathan Nilsson, VD för MultiQ International AB. Vi ser den holländska marknaden som mycket viktig där våra unika värden har stor efterfrågan. Detta är ett led i en fortsatt europeisk expansion, en expansion som nu kommer att accelereras, fortsätter Jonathan Nilsson. Computer Industries är en renodlad systemintegratör med fokus på systemlösningar för både hård- och mjukvara. Bolaget omsatte 76 MSEK under 1999: - Vi tror att MultiQs höga kvalitet kombinerat med kundanpassad design kommer att få ett bra genomslag på specialmarknaden i Holland, säger Ir. Arthur L.F.M. van Gemert, VD på Computer Industries. Bilder på produkter och MultiQs ledning finns att hämta i JPEG format på MultiQs hemsida, www.multiQ.se För ytterligare information: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB, jonathan.nilsson@multiq.se Tfn: 040-1 4 35 38, Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 38 Hemsida: www.multiQ.se