MultiQ presenterar den perfekta skärmen för utsatta butiksmiljöer

Malmöföretaget MultiQ, tillverkare av platta bildskärmar, presenterar nu en ny avancerad och flexibel skärm, som är speciellt framtagen för kassa-miljöer. Den kan vinklas 80 grader bakåt, den är slag-, stöt- och vätsketålig, den kan fås med pekfunktion och med fästen som gör den höj- och sänkbar. Den nya skärmen har beteckningen POS (Point of Sales). Kassamiljöer är ofta utsatta och kraven specifika. Skärmen har robust aluminiumchassi i stället för plast och den är utrustad med antireflexbehandlat skyddsglas, som lätt rengörs med t ex vanligt fönsterputs. - Det är mycket som skärmar i butiksmiljö måste klara av: varuberg, axelrems-väskor som fastnar, nyfikna barn i kundvagnar, mjölkkartonger som går sönder... Och nu har vi gjort en skärm som klarar detta och mycket mer, säger Martin Gullberg, vvd för MultiQ. POS-skärmen är utrymmesbesparande, ergonomisk och lågstrålande. De elektriska växelfälten är så låga att de inte är mätbara. Kabeldragningen kan göras osynlig och monteringen är flexibel: stående eller vägghängd, med eller utan fot eller arm. Möjligheten att vinkla skärmen gör det lätt att växla mellan sittande och stående arbetsställning. Tillbehöret höj- och sänkbar fot underlättar ergonomiskt riktiga arbetsställningar ytterligare. Ett annat tillbehör är pekfunktion, som kan fås i två olika tekniker. Dessutom är skärmen en utmärkt reklambärare, eftersom den kan fås i valfri färg med företagets logotyp ut mot kassakunden. För ytterligare information vänligen kontakta: Martin Gullberg, vice Vd MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 00, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 14 E-post: mg@multiQ.se Se även hemsidan, www.multiQ.se, där nerladdningsbara bilder finns.