MultiQ tar hem order värd ca 52 miljoner SEK

MultiQ har genom sitt norska säljbolag fått en stororder från Statoil på platta bildskärmar. Skärmarna är avsedda dels för hemmabruk, d v s personalköp, åt de anställda på Statoil i Norge och dels för Statoils kontor. Ordervärdet uppgår till ca 42 miljoner NOK (motsvarande 52 miljoner SEK) och leverans kommer att påbörjas redan under tredje kvartalet och beräknas avslutas under innevarande år. Ordern är den största för MultiQ någonsin. Det norska säljbolaget är dock sedan tidigare marknadsledande inom segmentet personalköp genom ett antal stora orders till bl a Den Norske Bank, Nordea och Vesta Försäkring. Vi ser detta som en bekräftelse på ett ökat intresse för platta bildskärmar även i hemmet och planerar nu för samma genombrott även på den svenska marknaden. Vi har en organisation som är väl förberedd för det, säger Martin Gullberg, VD på MultiQs huvudkontor i Malmö. För ytterligare information vänligen kontakta: Martin Gullberg, VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 14, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 14 E-post: mg@multiQ.se