MultiQs platta bildskärmar till Försvaret

Försvarets Materialverk har beställt drygt 300 platta MultiQ-bildskärmar från Fiberdata. Ordern togs hem av MultiQs distributör Dator Design AB. Upphandlare var PCQT AB. PCQT, som utvecklar och marknadsför datorer med tillbehör till industrin samt försvarssektorn, kommer att komplettera skärmarna så att de blir 100% avlyssningssäkra. Därefter levereras de till Fiberdata som har avropsavtal med FMV. Den process som skärmarna måste genomgå för att bli 100% avlyssningssäkra kräver en skärm som har maximal klarhet, upplösning och kontrast. Efter noggranna tester vet vi att MultiQs skärm uppfyller dessa krav. De extremt låga emissionsvärdena var ett annat tungt vägande skäl i valet av skärm, säger Claes Israelson, marknadschef på PCQT AB. Det är inte första gången vi levererar skärmar till den militära sektorn så vi vet att kraven är extremt högt ställda här. Det gör oss extra stolta över att ha fått fortsatt förtroende att leverera våra platta bildskärmar, säger Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB. För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB Tfn: 040-14 35 38 Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 00