Ny tillförordnad VD på MultiQ International AB

Jonathan Nilsson, tidigare VD för MultiQ Products, är från och med 3:e maj tillförordnad VD för MultiQ International AB. Helge Tiainen, tidigare VD för MultiQ International, skall nu fokusera helt som VD på det nya utvecklingsbolaget Mobilisys AB.

- Mobilisys AB kräver en heltids-VD och jag ser framemot att kunna ge all min tid till det nya bolaget, säger Helge Tiainen, VD för Mobilisys AB. Sedan utvecklingsstarten i höstas har mer och mer av min tid gått till det nya bolaget och det är därför naturligt för mig att lämna över rodret till Jonathan. Jonathan Nilsson kom till MultiQ från Doro där han tidigare arbetat som koncerncontroller under 5 år. Idag är han VD för MultiQ Products AB som säljer platta, emissionsfria bildskärmar, och har successivt arbetat med att omvandla bolaget från ett renodlat utvecklingsbolag till ett marknads- och säljbolag. På sikt skall även Jonathan ägna sig på heltid åt Desktop-divisionen och MultiQ Products AB. Efterhand som koncernen växer kommer det behövas en VD på koncernnivå varför detta är en tillfällig lösning under rekryteringsprocessen. - MultiQs båda affärsområden står inför en mycket intressant framtid och det är spännande att få vara del i det, säger Jonathan Nilsson. Marknaden för platta skärmar och tunna klienter står inför en snabb tillväxt och där skall vi vara med och ta vår plats. För Mobilisys AB, med sin spjutspetsteknik i en av de hetaste branscherna, finns fantastiska möjligheter. Bilder på produkter och MultiQs ledning finns att hämta i JPEG format på MultiQs hemsida, www.multiq.se För ytterligare information: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB Jonathan.nilsson@multiq.se Tfn: 040-14 35 38, Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 38 Helge Tiainen, VD Mobilisys AB helge.tiainen@multiq.se Tfn: 040 - 14 35 38, Fax: 08-402 42 17 Mobil: 0709-743508