O-listenoterade MultiQ inleder samarbete med tyska retailjätten Metro Group kring framtidens butikskoncept Metro Group med 2 200 butiker spridda över hela världen väljer MultiQs platta bildskärmar för sitt framtidskoncept inom innovativa butikslösningar. 28:e april öppnade Metro Group sin första Future Store i Rheinberg, Tyskland. Butiken ligger i framtkant när det gäller användadet av ny teknik för kassaservice, logistik och service. I den fullt fungerande butiken testas och utvecklas ny teknik för detaljhandeln. Det nya butikskonceptet kommer att ge fördelar både för kunden och för branschen. Kundnyttan kommer att öka då varorna blir mer lättåtkomliga, servicen mer personlig och inköpen enklare. Samtidigt kommer den nya tekniken leda till ökad försäljning och sänkta kostnader för butikerna då processerna blir mer effektiva. - Närmare 40 företag från olika branscher har gått samman för att driva retailutvecklingen vidare säger Zygmunt Mierdorf, medlem av styrelsen för Metro Group. - MultiQ är stolta över att vara en del i detta spännande projekt. Genom samarbetet med Metro Group får vi möjlighet att stärka vårt varumärke i Europa och framförallt Tyskland säger Jonas Wästberg, VD för MultiQ. MultiQs skärmar lämpar sig utmärkt för retailbranschen. Med chassi i aluminium och skyddsglas framför det ömtåliga bildelementet är de tåliga och väl anpassade för publika miljöer. Skärmarna i Metro Future Stores är specialanpassade och har Metros logotyp tryckt på baksidan av skärmen. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25693 För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB. Tfn: 040-14 35 38, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 00 E-post: jonas.wastberg@multiQ.se Se även www.multiQ.se, där nerladdningsbara bilder finns. Fakta om MultiQ: MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2002 omsatte man 132 MSEK och hade 33 anställda. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. År 2001 lanserades bildskärmsserien MultiQ POS som lämpar sig extra väl för publika och krävande miljöer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT01110/wkr0002.PDF http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT01110/bild.html Pictures