Strategisk order från SITA: MultiQs bildskärmar till Arlanda

MultiQ har erhållit en order på 324 platta skärmar av SITA för att placeras på Arlanda och andra svenska flygplatser. Ordern har betydelse för sitt exponeringsvärde och för den potential som ligger i att SITA med sina speciella krav återigen väljer MultiQ till sina frontapplikationer. - Även om denna order endast utgör en liten del av årets omsättning är exponeringsvärdet stort, samtidigt som det understryker vikten av det SITA-godkännande vi fick i höstas. Det innebär att dörren till flygplatser världen över är öppen för MultiQ, säger Jonathan Nilsson, VD för MultiQ International AB. Med den klara nischstrategi vi har utvecklat under året, som gör att vi inte direkt konkurrerar med massproducenterna av platta skärmar, har mängden pågående prospekt ökat dramatiskt och dessa väntas få genomslag under kommande år. Just flygplatser är exempel på publika miljöer där MultiQs koncept är mycket starkt, fortsätter Jonathan Nilsson. SITA, (Societé Internationale de Télécommunications Aéronautiques) är världsledande leverantör av global telekommunikation och informationslösningar till lufttransportindustrin. Företaget har över 50 års erfarenhet och levererar produkter till över 700 medlemmar i 220 länder. MultiQs sortiment av platta bildskärmar, platta datorer och tunna klienter är alla byggda i en unikt solid konstruktion, vilket gör dem väl lämpade i kassalösningar, industriella lösningar och i offentliga miljöer. Möjligheterna till kundanpassning i form av att kunden kan få ett eget utförande för att profilera sitt företag är också ett unikt koncept. Se gärna exempel på hemsidan där det också är möjligt att designa sin egen skärm t ex efter den miljö den skall placeras i. MultiQs försäljning utgörs allt mer av någon form av specialdesignade produkter och allt mindre av standardskärmar. Detta är ett led i en avsiktlig strategi att ta tillvara det kunnande som finns i MultiQ för att ge kundunika lösningar för dem som inte nöjer sig med standardprodukter. Högupplösta bilder på produkter och MultiQs ledning finns att hämta i JPEG format på MultiQs hemsida, www.multiQ.se under Press & Nyheter/Bildarkiv. För ytterligare information: Jonathan Nilsson, VD MultiQ Products AB, jonathan.nilsson@multiq.se Tfn: 040-14 35 38, Fax: 040-14 35 01 Mobil: 0709-74 35 38 Fakta om MultiQ: MultiQ bildades 1988. Idag tillverkar företaget LCD-skärmar för desktop datorer, paneldatorer, FPC, med processor inbyggd i den platta skärmen, samt Tunna Klienter. 1999 omsatte MultiQ 88 MSEK och hade 35 anställda. MultiQ är noterade på O-listan.