Tre viktiga order till MultiQ!

Nemo-Q, världsledande leverantör av elektroniska kösystem och Bingolotto, de ideella föreningarnas lotteri, samt Lexcom i Tyskland beställer skärmar. Totala ordervärdet uppgår till ca 5,0 Mkr.

Ordern från Nemo-Q omfattar 200 stycken 12” moduler med touchfunktion, som ska byggas in i Nemo-Qs kö-system och levereras till Spaniens motsvarighet till den svenska försäkringskassan. Nemo-Q är en ny kund och utgör även ett nytt kundsegment för MultiQ. Bildskärmar kommer att finnas i en miljö där bildskärmarna utsetts för hårda påfrestningar. Det är en touch-applikation och det ställer stora krav på bildskärmens kvalité som ska tåla ett stort antal tryckningar varje dag och vecka under flera år. MultiQs erfarenhet av att hantera stora volymer i omfattande, komplexa projekt är en av de avgörande faktorerna att Nemo-Q valde MultiQ som leverantör. För Nemo-Q, och deras kunder som har installationer över hela världen, är det av avgörande betydelse att en leverantör har resurser och kompetens att leverera service och support i global skala. Bingolotto har med MultiQs förlängda garanti valt att säkra problemfri drift av sina ca 1200 bildskärmar som finns hos deras ombud runt om i landet. MultiQ säljer sedan ett år tillbaka en förlängd garanti för hela bildskärmen och dess funktion som tar vid efter den treårige standardgarantin. Produkten säljs som förlängd garanti både för det 4:e och eventuellt även för det 5:e året. En del kunder köper garantin tillsammans med bildskärmen vilket gör att kunden kan skriva av sin investering på fem år istället för, som normalt, tre. Detta ger självklart en lägre ”cost of ownership”. Vi förväntar oss att fler kunder kommer att få upp ögonen för detta sätt att tänka vid investeringar av ny hårdvara som används i affärskritiska applikationer såsom kassalösningar, butiksinformations- lösningar etc., säger MultiQs VD Jonas Wästberg. Lexcom i Tyskland, med en installerad bas om ca 10.000 installationer inom bilindustrin, har lagt en order på 500 specialdesignade bildskärmar. Skärmarna kommer att levereras under 2005 och kommer att användas av service verkstäder. Ordern är glädjande, den visar att MultiQs satsningar i Tyskland nu börjar bära frukt.