Översvämningar i Europa ger Munters stora order

Översvämningar i Europa ger Munters stora order Det som började som kraftiga lokala skyfall i juli, utvecklade sig snart till den värsta naturkatastrofen på flera hundra år i Europa. Tyskland, Österike och Tjeckien drabbades värst av översvämningarna i augusti. Naturkatastrofen har kostat många liv och orsakat skador till belopp som ännu inte kan uppskattas. Munters är ledande leverantör av tjänster för vatten- och brandskadesanering av privata bostäder, industriella- och komersiella fastigheter. Munters utför även vattenskadesanering vid andra typer av större skador som till exempel efter terroratackerna mot World Trade Center och Pentagon. -Vår bästa uppskattning i dag är att ordervärdet i samband med översvämningarna i södra Europa kommer att överstiga 10 miljoner EUR. Arbeten efter katastrofen kommer att pågå även under början av nästa år, säger Munters CEO Lennart Evrell. Munters sänder resurser från hela Europa till de drabbade områdena. Munters MCS-verksamhet har ett väl utbyggt nät med servicedepåer i många av de drabbade områdena. -Vi kunde omeddelbart börja hjälpa till med vårt kunnande, våra lokala resurser och kontakter. Förvärvet av Svt som är väletablerat i Tyskland, gav oss möjligheten att erbjuda den "one- stop-shop" service som försäkringsbolagen efterfrågar, säger Ernst Baumann, Verkställande direktör för MCS i Tyskland. For further information, please contact: CEO Lennart Evrell tel: +46 8 626 6303 mobil: 070 588 15 15 CFO Bernt Ingman tel: +46 8 626 6306 mobil: 070 672 74 54 VP Corporate tel: +46 8 626 6308 Communications Sören mobil: 070 600 22 44 Sjöström ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00710/wkr0002.pdf