Micronic erhåller första ordern på nästa generation PDP system

Micronic erhåller första ordern på nästa generation PDP system Täby, 30 september 2002 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag den första ordern för nästa generation PDP (Plasma Display Panel) system från en asiatisk kund. Leverans av systemet, som är ett system i MP produktserien, beräknas ske i fjärde kvartalet 2003. "Micronics nästa generation av PDP system är konstruerade för att möta de nya kraven på mycket stora fotomaskstorlekar. Ordern bekräftar Micronics starka ställning på PDP-marknaden samt vår förmåga och åtagande att möta industrins krav," säger Ulf Sundström, chef för försäljning och kundsupport. Kontaktperson: Ulf Sundström Chef för försäljning och kundsupport Tel: 08- 638 52 00 ulf.sundstrom@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA och ett servicekontor i Taiwan. Micronic har 339 anställda. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00440/wkr0002.pdf