Micronic erhåller ny order på en laserritare i LRS-serien för avancerade TFT-LCD fotomasker Täby, 23 oktober, 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag order på ett system i LRS-serien för produktion av avancerade TFT-LCD fotomasker från Japan. Systemet beräknas levereras under andra halvåret 2004. "LCD-TV marknaden fortsätter att växa snabbt och kräver avancerad teknik för mönstergenerering. De senaste bokningarna av order har visat styrkan i vår produktportfölj för denna kommande stora marknad, såväl som för den traditionella bildskärmsmarknaden," säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB. Denna order är det fjärde systemet i LRS-serien för TFT-LCD bildskärmar, som bokats under de fyra senaste månaderna. Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT20050/wkr0005.pdf Micronic erhåller ny order i LRS-serien