Micronic erhåller order på en laserritare för avancerade TFT-bildskärmar

Micronic erhåller order på en laserritare för avancerade TFT-bildskärmar Täby, 10 februari, 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin. Micronic har idag erhållit order på en laserritare LRS11000 med multistråleteknik för produktion av fotomasker som används vid tillverkning av TFT-bildskärmar. Ordern erhölls från en av de viktigaste kunderna i Asien, en världsledande fotomasktillverkare. Leverans beräknas ske under andra kvartalet 2003. "Den här ordern visar en ökad efterfrågan på avancerade fotomasker inom TFT-segmentet," säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems. "Ordern bekräftar också vår starka marknadsposition för avancerade fotomasker." Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00200/wkr0002.pdf